KOŁO WARTOŚCI: Twoje priorytety i wartości życia - przewodnik + koło wartości do samodzielnego wypełnienia


Przykład gotowego i wypełnionego koła wartości


Koło wartości to narzędzie, które zyskuje coraz większą popularność wśród osób dążących do samorozwoju i głębszego zrozumienia swoich priorytetów życiowych, sprawdza się również niezawodnie w procesie rozwoju duchowego. Technika ta polega na wizualnym przedstawieniu naszych najważniejszych wartości w formie koła, co pomaga w ich identyfikacji, zrozumieniu i wprowadzeniu w życie. 
Dzięki niemu, możemy przyjrzeć się wartościom, w których widnieje niedobór, a później oddać się refleksji - dlaczego wskazałeś/aś w danej wartości tę daną liczbę, wartość od 0 do 10? Analiza koła jest bardzo ważna. Zapraszam więc, do zapoznania się z nim nieco treściwiej! 



Niczemu sobie Paul J. Meyer
Technika koła wartości wywodzi się z psychologii pozytywnej i coachingu, a jej twórcą jest Paul J. Meyer, który jest również założycielem Success Motivation Institute. Meyer stworzył tę technikę jako narzędzie do samorozwoju i planowania osobistego, które pomaga ludziom w identyfikacji i realizacji ich najważniejszych wartości i celów.




Dlaczego warto robić koło wartości?
Przede wszystkim, koło wartości pomaga nam zidentyfikować to, co jest dla nas najważniejsze.
W codziennym zgiełku łatwo jest zgubić z oczu nasze prawdziwe priorytety. Tworząc koło wartości, możemy jasno zobaczyć, które aspekty naszego życia są dla nas kluczowe i jak się one ze sobą łączą. To narzędzie pomaga również w ustalaniu celów i podejmowaniu decyzji zgodnych z naszymi wartościami, co prowadzi do bardziej autentycznego i satysfakcjonującego życia.

O czym mówi koło wartości?
Koło wartości to wizualne narzędzie, które przedstawia nasze najważniejsze wartości w formie koła podzielonego na segmenty. Każdy segment reprezentuje inną wartość, na przykład rodzinę, zdrowie, karierę, rozwój osobisty, duchowość, przyjaźń i inne. Dzięki temu możemy zobaczyć, jak różne aspekty naszego życia są ze sobą powiązane i które z nich wymagają większej uwagi lub balansu. 
Tak naprawdę każdy z nas może stworzyć własne koło oraz wypełnić jego wartości w dowolny w treści sposób. 




koło wartości do samodzielnego wypełnienia wartości i ich poziomu w skali 0-10








koło wartości gotowe do wypełnienia wartości w skali 0-10






koło wartości gotowe, schemat działania koła wartości do samodzielnego zrozumienia i wypełnienia ich w skali 0-10






Pozytywne efekty koła wartości;
Stworzenie i regularne aktualizowanie koła wartości może przynieść wiele korzyści. Przede wszystkim, pozwala na lepsze zrozumienie siebie i swoich priorytetów, co prowadzi do większej samoświadomości. Pomaga również w podejmowaniu decyzji zgodnych z naszymi wartościami, co może zmniejszyć stres i zwiększyć poczucie spełnienia. Ponadto, koło wartości może być używane jako narzędzie do refleksji, autorefleksji i medytacji, co wspiera nasz rozwój duchowy i emocjonalny. Pozwala kontrolować nasze postępy, dlatego warto aktualizować nasze koło co jakiś czas i oddać się refleksji na temat zmian jakie zaszły w naszym życiu, aby zachować wzrost duchowy i harmonię, co sprzyja holistycznemu podejściu do życia i zdrowia oraz poczucia jedności z umysłem, ciałem, emocjami i duszą.







Podsumowując, koło wartości to potężne narzędzie, które może znacząco wpłynąć na nasz rozwój duchowy i osobisty. Pomaga nam zrozumieć, co jest dla nas naprawdę ważne, i prowadzi nas w kierunku bardziej świadomego i spełnionego życia. Regularne korzystanie z tego narzędzia może przynieść wiele pozytywnych zmian i pomóc w osiągnięciu harmonii w różnych aspektach życia. 

Moje pierwsze koło wartości polecił nam na zajęciach w formie ćwiczenia mój mentor i nauczyciel z kierunku parapsychologii Pan P. D. Górski. Pamiętam, że podzielono nas na pary, każdy z nas miał kilkanaście minut na wypełnienie swojego koła wartości, następnie oddawaliśmy się w dwójkach refleksjom na ten temat. Naprawdę bardzo polecam, właśnie wtedy zrozumiałam jak bardzo rozwój duchowy jest dla mnie ważny i znaczący w moim życiu, a gdzie przykładowo; towarzyszył mi niedobór do spełnienia. 

Przy kole wartości towarzyszyła mi jedna ważna zagwozdka, w miejscu, w którym bardzo chciałam dać wysoką wartość, blokowało mnie to, że mimo tego, jak w wizji to było proste, ja bardzo bym chciała dać przy danej wartości 10, ale tak w rzeczywistości przecież nie jest, jest coś w tym aspekcie co mnie blokuje, jakieś czynniki. Więc, nauczyłam się rozróżniać chęci i myśli od rzeczywistości. Zobaczyłam, że tam gdzie jest wysoko, to moje wartości, ale w życiu osobistym nie istniały na tak wysokim poziomie. Dlatego pomogło mi to dojść do tego, co mogłabym zmienić czy polepszyć w swoim życiu. Co odpuścić, czemu dać odejść, co wprowadzić do życia i tak dalej. 

Mam nadzieję, że ty również wypełnisz swoje koło wartości, które zmusi Cię do autorefleksji na swój temat. Trzymam kciuki! Możesz pobrać koło wartości z moich propozycji powyżej, śmiało! 

Do usłyszenia~!


#kołowartości #koło #wartości #kołowartościdopobrania #kołowartościwzór #kołowartościrozwój #jakwypełnićkołowartości #rozwójosobisty #rozwójduchowy #samorozwój #rozwój #duchowość #psychologia #samoterapia #terapiazajęciowa #parapsychologia #psychotronika #wartość 

Komentarze

Popularne posty